| | Autor | Wiadomość |
---|
Doświadczenie : 9
Liczba postów : 14 Data dołączenia : 28/08/2013
karta postaci Rasa: Człowiek
| Temat: Pytania o mechanikę Sro 28 Sie 2013, 07:06 | |
| Witam, mam wątpliwości, co do tworzenia postaci.
Załóżmy, że tworzę maga, człowieka. Mam intelekt 18. Za taką wartość + rasowe otrzymuję 3 umiejętności waleczne (lub rozwinięcia 2 stopnia).
Tzn., że mogę posiadać 9 zaklęć? Czy może 6 oraz 2 stopień zaawansowania? Jeśli 6 i 2 stopień zaawansowania, to ile zakleć mam 'zaawansowanych'? 3? Czyli wybieram 3 słabsze, 3 trochę mocniejszezklęcia?
Czy 2 stopień zaawansowania tyczy się 'siły' zaklęć? Np. na 1 stopniu potrafię przyzwać żabę, a na drugim borsuka? Albo: na 1 rzucam kulę ognia, a na drugim ta kula zadaje więcej obrażeń, na większym obszarze? |
| | | Doświadczenie : 34
Liczba postów : 59 Data dołączenia : 30/07/2013
karta postaci Rasa: Elf
| Temat: Re: Pytania o mechanikę Sro 28 Sie 2013, 12:54 | |
| Zadawałam to samo pytanie MG. I myślałam podobnie jak ty. Ale jeśli masz 18 inteligencji to masz 6 zaklęć i albo jedną waleczną poziom II, albo dwie poziom I. Co jest napisane tutaj: "Przy wartości 15 można posiadać jedną umiejętność waleczną powiązaną z magią tego konkretnego atrybutu. Przy wartości 18 można posiadać dwie albo jedną rozwiniętą na drugi stopień zaawansowania." Czyli powiedzmy, mając 18 int, nawet jeśli masz jeden punkt umiejętności wydanej np na walkę mieczem to: Poprawne: Umiejętność Walki Mieczem poziom I Umiejętność Magiczna poziom I * Dlaczego? Mimo tego, że masz 18 na start int, a z opisu wynika, że można mieć II magii? Prosty powód, na start ma sie tylko II umiejętności waleczne, a rozwinięcie jej liczy sie jako zużycie kolejnej umiejętności Czyli prosty układ: Mając 15 intelektu: 1. Umiejętność Walki Mieczem poziom I 2. Umiejętność Magiczna poziom I Lub np: 1. Umiejętność Walki Mieczem poziom II 2. Mimo, że mamy 15 int nie mamy magii, lecz nasza postać jest zwyczajnie inteligentna. Lub np: 1. Umiejętność Walki Mieczem poziom I 2. Umiejętność Walki Toporem poziom I Mając 18 intelektu: 1. Umiejętność Walki Mieczem poziom I 2. Umiejętność Magiczna poziom I Lub np: 1. Umiejętność Walki Mieczem poziom II 2. Mimo, że mamy 18 int nie mamy magii, lecz nasza postać jest zwyczajnie inteligentna. Lub np: 1. Umiejętność Walki Mieczem poziom I 2. Umiejętność Walki Toporem poziom I 3. Mimo, że mamy 18 int nie mamy magii, lecz nasza postać jest zwyczajnie inteligentna. Lub np: 1. Umiejętność Magiczna poziom I 2. Umiejętność Magiczna poziom I Lub np: 1. Umiejętność Magiczna poziom II
|
| | | Doświadczenie : 9
Liczba postów : 14 Data dołączenia : 28/08/2013
karta postaci Rasa: Człowiek
| Temat: Re: Pytania o mechanikę Sro 28 Sie 2013, 13:03 | |
| Dzięki za odp.
Jednak upraszczając:
- chcę grać magiem, który potrafi czarowac najlepiej, jak to możliwe 'na start'. - nie interesują mnie umiejętności typu: walka toporem, walka mieczem.
Więc wybieram opcję - Um. Magiczna II - czyli mam 6 zaklęć, które są bardziej rozwinięte niż jakby były na UM. Magicznej I? Czy II daje mi po prostu 2 razy więcej zaklęć niż I ?
Co z Um Waleczną z tytułu rasy? Skoro koncept postaci jest stricte magiczny, to wg. wyjaśnień i reguł, jak rozumiem, jest mi ona zbędna? |
| | | Doświadczenie : 34
Liczba postów : 59 Data dołączenia : 30/07/2013
karta postaci Rasa: Elf
| Temat: Re: Pytania o mechanikę Sro 28 Sie 2013, 13:23 | |
| Topora i miecza użyłam tylko i wyłączenie w celach poglądowych, mogła to być dobrze i inna magiczna umiejętność oparta np. na wiedzy. Co do kolejnego pytania, cóż nie jest to konkretnie wytłumaczone w opisie, przynajmniej moim zdaniem, ale można wywnioskować tyle: „Twoje zaklęcia początkowo winny być raczej słabe; ich moc będzie rosnąć wraz ze wzrostem punktów danej umiejętności.” Magia oparta na int. Poziom I – ma 3 zaklęcia, raczej słabe. Magia oparta na int. Poziom II – ma 6 zaklęć, słabych lecz mocniejszych odrobinę niż na I poziomie. Wnioskuje, to po: „Zaklęcia winny być powiązane z wybraną szkołą magii, domeną lub filarem oraz być adekwatne do posiadanego poziomu umiejętności.” Ja tak to rozumiem, jeśli napisałam źle MG może lepiej to wytłumaczy. A co do umiejętności z tytułu ras np. [Umiejętność waleczna] Magia iluzji (+1) jeżeli um. została wybrana Czyli prawdopodobnie masz magie iluzji na poziomie III, jeśli masz 18 statystyki i wszystkie dwie umiejętności waleczne wpakowałeś w iluzję. I tutaj taki śmieszny kruczek, gdyby zgadzało się to z tym, że masz magie iluzji na III ( a tego pewna nie jestem). „Przy rozwinięciu danej umiejętności liczba znanych zaklęć się podwaja (stopień pierwszy - 3 lub 2 zaklęcia, stopień drugi 6 lub 4 zaklęć, etc).” Podwaja czyli razy dwa, wiec na stopniu drugim 6 razy dwa to 12, a powinno być 9 zaklęć. Całość swej poprawności psuje jeden skrót etc, który w moim mniemaniu całkiem nie zgadza się z tym: „Na jeden stopień konkretnej umiejętności magicznej przysługują po trzy zaklęcia” O ile ma się III poziom magii, i iluzja + 1 to umożliwia. |
| | | Doświadczenie : 22
Liczba postów : 193 Data dołączenia : 14/03/2013
karta postaci Rasa: Człowiek
| Temat: Re: Pytania o mechanikę Sro 28 Sie 2013, 13:33 | |
| Aeris ma oczywiście rację, od siebie tylko dodam, że człowiek dostaje premiową umiejętność waleczną lub ogólną, co jest zaznaczone w opisie. Możesz skorzystać z drugiej opcji, jeśli nie chcesz walecznej. Gnom to jedyna rasa, która w odpowiedniej kombinacji może znać magię na III poziomie od początku.
Ilość zaklęć się oczywiście nie podwaja, są trzy na poziom. Na trzecim jest ich 9, nie 12. Nie mam pojęcia o czym myślałam, kiedy to pisałam, ale miałam na myśli coś zupełnie innego :P Wybaczcie, zaraz to poprawię i dziękuję za zwrócenie uwagi.
Ostatnio zmieniony przez Esme dnia Sro 28 Sie 2013, 13:37, w całości zmieniany 1 raz |
| | | Doświadczenie : 9
Liczba postów : 14 Data dołączenia : 28/08/2013
karta postaci Rasa: Człowiek
| Temat: Re: Pytania o mechanikę Sro 28 Sie 2013, 13:36 | |
| Teraz rozumiem.
Dziękuję za szybką reakcję :) |
| | | Doświadczenie : 11
Liczba postów : 13 Data dołączenia : 25/09/2013
karta postaci Rasa: Półelf
| Temat: Re: Pytania o mechanikę Pon 04 Lis 2013, 16:16 | |
| A ja mam pytanie związane bezpośrednio z rozwojem postaci i punktowymi granicznikami. Przypuśćmy, że osiągnę próg 150 punktów doświadczenia - planuję dodać sobie dwa punkty do atrybutów. Wykupuję je. A następnie, moim kolejnym zamiarem będzie powiększenie wiedzy postaci. Jednak jak mam sobie obliczać progi punktowe doświadczenia? Zerują się one w jakiś sposób? |
| | | Doświadczenie : 0
Liczba postów : 7 Data dołączenia : 03/11/2013
| Temat: Re: Pytania o mechanikę Pon 04 Lis 2013, 17:44 | |
| To skoro mawiamy o tworzeniu postaci - w przewodniku po jej tworzeniu znajduje się informacja, iż imię boga który udzielił nam błogosławieństwa należy wysłać do dowolnego Mistrza Gry, jednak w 'Ogłoszeniach' znalazłem post mówiący o tym, że taką wiadomość należy wysłać na ogólne konto Mistrza Gry, z tej też racji nie wiem, do kogo tak wiadomość wysłać. Wczoraj wysłałem ją na prywatne konto Blizny, jednak do teraz nie otrzymałem odpowiedzi. |
| | | Doświadczenie : 22
Liczba postów : 193 Data dołączenia : 14/03/2013
karta postaci Rasa: Człowiek
| Temat: Re: Pytania o mechanikę Wto 05 Lis 2013, 18:09 | |
| - Cytat :
- Nie należy kierować żadnych wiadomości do konta nazwanego "mistrz gry", jeśli potrzebna jest szybka odpowiedź!
Jestem przekonana, że nigdzie nie znajdziesz na forum innej informacji na ten temat, nie prowadzimy dezinformacji. Na konto nazwane "mistrz gry" nie należy kierować żadnych wiadomości. Jeżeli Blizna jeszcze nie odpisał, to pewnie jeszcze nie wchodził na forum ;) Zaraz Ci to wyślę, skoro Ci się śpieszy. Kha'ario, punkty doświadczenia liczone są równolegle dla wszystkich trzech progów. Wiedza wpada z automatu. Mając 150PD otrzymasz ~ 3 punktów wiedzy, w zależności od aktualnej wartości mądrości. :) |
| | | Doświadczenie : 0
Liczba postów : 7 Data dołączenia : 03/11/2013
| Temat: Re: Pytania o mechanikę Wto 05 Lis 2013, 21:42 | |
| Już mam odpowiedź, dziękuję za pomoc ;) To ja się wezmę za pisanie KP... Pewnie i tak jutro skończę. |
| | | Doświadczenie : 0
Liczba postów : 5 Data dołączenia : 06/11/2013
karta postaci Rasa: Gnom
| Temat: Re: Pytania o mechanikę Wto 12 Lis 2013, 14:56 | |
| Czy wartości Atrybutów wpływają na siłę rzucanych zaklęć? Zakładając, że dwie postaci posiadają to samo zaklęcie magii wtajemniczeń, to czy postać ze znacznie wyższą Inteligencją otrzyma potężniejszy efekt?
Czy jest jakiś maksymalny poziom umiejętności magicznych? Czy obmyślając zaklęcia, można sugerować się podręcznikami do D&D (np. by rzucać czary poziomu VII należy mieć Umiejętność magiczną 7?)? |
| | | Doświadczenie : 34
Liczba postów : 88 Data dołączenia : 03/04/2013
karta postaci Rasa: Elf
| Temat: Re: Pytania o mechanikę Sro 13 Lis 2013, 08:58 | |
| Niech mnie poprawi jakiś MG, jeśli się mylę, ale z tego, co się orientuję, to wartość atrybutów ma na to wpływ (ale nie tak duży, jak stopień umiejętności) :) Podobnie, jak siła fizyczna ma wpływ na Twoje umiejętności w bójce, a kondycja na wytrzymałość Twoich nóg podczas ucieczki. Właśnie po to one są, żeby móc porównać siłę dwóch postaci.
A czarów może być nieskończenie wiele, więc chyba bez sensu porównywać to z czarami z podręcznika, ale mg wiedzą lepiej ;D |
| | | Doświadczenie : 0
Liczba postów : 5 Data dołączenia : 06/11/2013
karta postaci Rasa: Gnom
| Temat: Re: Pytania o mechanikę Sro 13 Lis 2013, 10:01 | |
| Nie tyle chodzi mi o kurczowe trzymanie się jakiegoś podręcznika, to raczej o zorientowanie w sile zaklęć. Skoro bowiem - Cytat :
- Magia oparta na int. Poziom I – ma 3 zaklęcia, raczej słabe.
Magia oparta na int. Poziom II – ma 6 zaklęć, słabych lecz mocniejszych odrobinę niż na I poziomie. ...to kiedy te zaklęcia przestają być "trochę mocniejsze" lub "przeciętne", a stają się niszczycielskie i potężne? Sugerowanie się poziomem zaklęć z D&D wydało mi się odpowiednie, ale by zdobyć np. IX poziom umiejętności byłoby trzeba zasuwać pewnie przez miliony lat... |
| | | Doświadczenie : 0
Liczba postów : 8 Data dołączenia : 17/11/2013
| Temat: Re: Pytania o mechanikę Nie 17 Lis 2013, 17:43 | |
| Czy jest jakiś określony czas, w którym należy napisać KP od momentu rejestracji? |
| | | Doświadczenie : 22
Liczba postów : 193 Data dołączenia : 14/03/2013
karta postaci Rasa: Człowiek
| Temat: Re: Pytania o mechanikę Nie 17 Lis 2013, 18:09 | |
| Nie zauważyłam wcześniej pytania o zaklęcia; kiedy nikt nie odpisuje w tym temacie, najrozsądniej jest wysłać prywatną wiadomość do któregoś z mistrzów gry.
Na tę chwilę nie znam odpowiedzi na to pytanie. Nasz system jest w ramach testów i nie bez powodu czasem zachodzą w nim drobne zmiany ;) Póki nikt nie posiada zaklęć na wyższych poziomach, niż startowe, chyba nie ma to większego znaczenia - jeśli proporcje pójdą tak, jak należy, zapewne te poziomy rzeczywiście będzie można uznać za zbliżone, ale w żadnym razie nie należy ich uważać za ograniczenie. Generalnie stopień posiadanej umiejętności świadczy raczej o maksymalnej o sile danego zaklęcia, kula ognia w podręczniku z pewnością nie jest zaklęciem pierwszopoziomowym, a my nie mamy nic przeciwko temu, by użytkownicy brali zaklęcia tego typu już na starcie - z tym, że będzie to bardziej lichy płomyk, niż kula. :P
Jasenno, nie, jeśli nie chcesz postaci "kanonicznej", napisz kartę, kiedy będzie Ci wygodnie i kiedy najdzie Cię na to ochota :) |
| | | Doświadczenie : 0
Liczba postów : 8 Data dołączenia : 17/11/2013
| Temat: Re: Pytania o mechanikę Nie 17 Lis 2013, 23:50 | |
| Nie chcę, chodziło mi o zwykłą postać.
Dziękuję :) |
| | |
| Temat: Re: Pytania o mechanikę | |
| |
| | | |
| Pozwolenia na tym forum: | Nie możesz odpowiadać w tematach
| |
| |
| |