IndeksIndeks  SzukajSzukaj  Latest imagesLatest images  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share
 

 Geografia i społeczeństwo

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Mistrz gry
Mistrz gry

Doświadczenie : 246

Liczba postów : 282
Data dołączenia : 14/03/2013

Geografia i społeczeństwo Empty
PisanieTemat: Geografia i społeczeństwo   Geografia i społeczeństwo I_icon_minitimeWto 02 Lip 2013, 22:02


"Zobaczyć świat w ziarenku piasku"

Faerûn

Faerûn jest to kontynent zamieszkały głównie przez ludzi, ale także przez inne rasy, takie jak elfy, krasnoludy, gnomy, czy niziołki. Bogowie zstępują z niebios, by kontaktować się z wiernymi, śmierć nie jest granicą, której nie da się przekroczyć, a czyn jednego bohatera jest w stanie całkowicie odmienić losy wszechświata...

Ktoś, kto chciałby na własne oczy ujrzec każde królestwa, każde miasto-państwo, każdy górski łańcuch, las i zrujnowany zamek Faerunu, musiałby spędzić wiele ludzkich żywotów poświęconych jedynie podróżom. Kontynent ten to kraina skrajności, jeśli chodzi o klimat, ukształtowanie terenu oraz geografię jako taką. Znajdziesz tu niemal wszystko, co przyjdzie ci na mysl - kryjące się gdzieś w dzikich ostępach i różnorodnych kulturach. Faerun jest domem niemal siedemdziesięciu milionów mieszkańców.  Ogromne góry oraz oceany traw, jałowe pustynie oraz bujne lasy, barbarzyńcy w skórach i z żelazem w dłoniach oraz dekadenccy mieszczanie w jedwabiach, otoczeni wonią słodkich perfum - to wszystko istnieje gdzieś w Faerunie. To i wiele więcej.

Mapa Faerunu #1

Uwaga! Nazwy podane są w języku angielskim. Jeśli masz problemy z ich przetłumaczeniem, zwróć się do dowolnej osoby zajmującej się forum bądź zapytaj w odpowiednim dziale albo na czacie. Athkatla oraz jej okolice, w której toczy się nasza gra, znajduje się na Wybrzeżu Mieczy, na zachodzie kontynentu w Amn, naprzeciw wysp Moonshae.


Amn

Na południe od Ziem Centralnych i na zachód od Przesmyku Vilhon rozciągają się Ziemie Intryg: Amn, Calimshan i Tethyr. Mieszkańców tych państw łączy ze sobą położenie geograficzne oraz historia - pełna inwazji, podbojów i rywalizacji. Przetrwali dzięki bystrości umysłów i sile oręża, ucząc się ukrywać prawdziwe uczucia i ukazując wrogom fałszywe uśmiechy. Wspomniane powyżej krainy opierają swoje istnienie na handlu, zwłaszcza z odległymi krajami.
Stolicą Amn jest Athkatla, Miasto Pieniądza. Zamieszkiwane jest głównie przez ludzi (83%). Najpopularniejszymi bóstwami są Bane, Chauntea, Cyric, Selune, Sune i Waukeen - ostatnio cicha.

Mapa Amn #1

To kraj kupców. Z jego portów wypływają okręty, daleko ku egzotycznym krajom, by powrócić wiele miesięcy później, wypełnione błyszczącymi bogactwami oraz nowinkami technicznymi zza oceanu. We wszystkim maczają palce Złodzieje Cienia, a władzę pełni anonimowa Rada Sześciu. Amn jest w trakcie kolonizacji odległego tropikalnego kontyntu, Maztiki. Amnijczycy uwielbiają złoto - pragną go dla samego posiadania, władzy, jaką daje.

Czarodzieje budzą tutaj strach i odrazę, magia wtajemniczeń jest niezrozumiana, obca, ludzie są wobec niej niechętni - ma to swoje podłoże w historii regionu; magowie uwolnili tutaj setki lat temu wiele plugawych potworów oraz zaraz, które spustoszyły obszar. Inaczej traktowani są kapłani, posługujący się magią objawioną - tych się szanuje, gdy ich poczynania przynoszą Amn korzyści.

Gospodarka opiera się na istnieniu gildii kontrolowanych przez potężne rody kupieckie, które mają olbrzymie wpływy również na politykę. Każdy element handlu, każde rzemiosło i każda profesja znajdują się pod kontrolą gildii.

Na niebie płonie słońce; ogromne, południowe słońce. Ciepły, morski wiatr muska delikatne tkaniny sukien. Nie jest w Amnie tak parno, jak w krajach bardziej wysuniętych na południe, ale jego mieszkańcy nie znają śniegu.


Athkatla - Miasto Pieniądza

Siódmy pod względem natężenia, wielkości, ilości przepływających statków port całego Faerunu. Za odpowiednią cenę można tu kupić niemal każdy niemagiczny towar. Ponieważ jest to jedyny amnijski wolny port, przybijają tu statki z Maztiki i dalekiego zachodu, w ładowniach których znajdują się egzotyczne owoce, warzywa, biżuteria oraz niewyobrażalne ilości złota.

Ponoć to w Athkatli przebywa na stałe tajemnicza Rada Sześciu władająca całym Amn. Tożsamość suwerenów znają tylko oni sami, choć chodzą słuchy, że jednym z nich jest przywódca niezwykle wpływowej złodziejskiej gildii działającej na terenie Miasta Pieniądza, Złodziei Cienia, organizacji wygnanej z Waterdeep po śmierci Bhaala, ongiś będąca jego zakonem.

To kupcy z Athkatli jako pierwsi odkryli Maztikę, rozpoczynając gorączkę złota i kolonizację nowego kontynentu.

Bez wątpienia jest najbardziej wpływowym portem Wybrzeża Mieczy, słynącego z brutalnych bitew pomiędzy flotami, piratami i kupcami, marynarzami i straszliwymi potworami z głębin.


Waluta

Wartość monety ustalona jest względem standardowej sztuki złota - okrągłej, litej  o grubości około dwóch milimetrów i średnicy około trzydziestu milimetrów. Na jedną sztukę złota składa się dziesięć srebrnych i sto miedzianych.
Powrót do góry Go down
 

Geografia i społeczeństwo

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Cienie Amn :: Wprowadzenie :: Candlekeep-